Tattoo: Il girasole ed il suo significato

tattoo
tattoo

Il girasole ed il suo significato

Good morning my positive thinker friends,today let’s talk about sunflower,tattoos and happiness:)

The sunflower is one of the most recognizable flowers because its bright yellow shape is often depicted in children’s books and illustrations. This large, bright flower is a favorite decoration for household items because of its cheerful nature, and the same symbolism that makes it popular in the home is making it popular as a tattoo design.

The Meaning of Sunflower Tattoos
Sunflowers have been used in art for centuries as a symbol of happiness, summer time and friendship. As an art symbol a sunflower confirms that something in the scene is good and wholesome, full of life and joy. This symbolism came about not only because the sunflower is a joy to look at, but because the flower itself has proved very useful to mankind.

A cute sunflower and ladybug tattoo design for example  is the style of a childrens book illustration.Sunflowers are full of life. At the heart of the large flowers are hundreds of sunflower seeds. These are very good for you and can be eaten raw or cooked or they can be crushed to release sunflower oil. Sunflowers have proven invaluable to mankind. The leaves of the sunflower can be used to feed cattle and the stem can be pulped to make paper. The sunflower is celebrated as a symbol of plenty because in summer when the flowers bloom, they provide people with food and materials.In Chinese culture, the yellow sunflower is a symbol of happiness, vitality and intelligence. The sunflower is used in Chinese art as a symbol of good luck and a long life. Around the world sunflowers are generally given as a gift for happy occasions such as birthdays, weddings and family events to bring joy to the receiver. Because sunflower plants are born anew each year, sunflowers can symbolize the birth of happiness and the creation of new joy.

Sunflower Tattoos that Shine like the Sun what is it all about?
It’s difficult for human beings to look directly at the sun and so a friendlier version is sometimes used in illustrations and paintings in the shape of a sunflower. The sunflower is sometimes used out of context (without a surrounding illustration of land and sky) as a logo or symbol. The Spiritualist church uses the sunflower as their emblem, claiming that the movement of a sunflower turning its face towards the sun is an excellent representation of faith. Many health food companies choose the sunflower as their logo because of the link between sunflowers and the sun and the vitality of these flowers.

Sunflowers are summer annuals, which means that the plant dies in autumn, dropping seeds to the ground that stay dormant throughout winter. In spring the seeds sprout and by early summer the sunflower shoots up to stand up to two metres tall, with flowers that can be as big as a dinner plate or larger. Because of its flowering season, the sunflower is associated with summer, warmth and fertility.

Do you guys like sunflower?Do you have any fabulous body art displaying such an happy symbol?

have a great day xoxox

 

Buon giorno amici,oggi parliamo di girasole,tatuaggi e felicità:)

Il girasole è uno dei fiori più riconosciuti perché il suo colore giallo brillante e la sua forma spesso si presenta libri per bambini e le illustrazioni. Questo fiore grande e luminoso è uno dei preferiti per la decorazione di oggetti  per la casa a causa del suo carattere allegro. e lo stesso concetto che lo rende famoso nell’arredamento  lo rende popolare anche come un tatuaggio.

Il significato dei tatuaggi rappresentanti girasoli.
Il girasole è stato utilizzato  per secoli come un simbolo della felicità, Gioia estiva e di amicizia. Come un simbolo un girasole  rappresenta tutto quello che nella vita è buono e sano e pieno di gioia. Questo significato non ha  origine non solo per il fatto che è un fiore bellissimo da guardare, ma perché il fiore stesso si è dimostrato molto utile per l’umanità.

Un  tattoo design per esempio rappresentante girasoli e coccinelle Trasmette le stesse sensazioni gioiose che potrebbe trasmettere se scelto come illustrazione per libri da bambini.I Girasoli sono pieni di vita. Nel cuore dei fiori più grandi troviamo centinaia di semi, Questi sono buonissimi per la nostra salute e possono essere consumati crudi o cotti o possono essere frantumati per la produzione di olio.I Girasoli hanno dimostrato di essere Molto importanti per l’umanità. Le foglie del girasole possono essere utilizzato per alimentare il bestiame e gli steli  possono essere ridotti in poltiglia per Poi produrre carta.Il girasole è celebrato come un simbolo di abbondanza perché in estate quando i fiori sbocciano, offrono alle persone sia  cibo che altre materie prime.nella cultura cinese, il girasole è simbolo della felicità, vitalità e intelligenza. Il girasole è utilizzato nell’arte cinese come un simbolo di buona fortuna e longevità.In tutto il mondo i girasoli sono generalmente donati in  occasioni felici come compleanni, matrimoni ed eventi famigliari poiché  portano gioia a coloro che li ricevono. Poiché le piante di girasole si rigenerano ogni anno,possono simboleggiare anche la Felicita della nascita e la creazione di qualcosa di nuovo.

Tatuaggi di girasoli  che brillano come il sole di che cosa si tratta?
È difficile per gli esseri umani guardare direttamente il sole e quindi un modo per farlo è talvolta nelle illustrazioni  e nei dipinti disegnarlo sottoforma  di girasole. La chiesa spiritualista utilizza il girasole come loro emblema, sostenendo che il movimento di un girasole Di voltarsi verso il sole è un eccellente rappresentazione della fede. Molti imprese che producono cibi salutari  scelgono il girasole come il loro logo grazie al legame che esiste tra girasoli,sole e vitalità.

I girasoli sono piante annue che crescono d’estate, il che significa che la pianta muore in autunno e i semi che cadono al suolo rimangono dormienti per tutto l’inverno. In primavera i semi germogliano e crescono fino a due metri di altezza. A causa della sua stagione di fioritura, il girasole è associato con l’estate, il calore e la fertilità.

Avete  tatuaggi  di girasoli?Che cosa ne pensate?

Buona giornata a tutti !!xoxox

Precedente Area cani, luogo di aggregazione Successivo Novità social da facebook